Gràcies al Festival Internacional de Cine Suchitoto (FICS) i a Casa Clementina de El Salvador aquest dijous 20 de novembre va tenir lloc la segona edició de la Mostra de Cinema Salvadorenc a Barcelona, organitzada per Huacal, ong de solidaritat amb El Salvador, als Cinemes Girona de Barcelona amb un èxit de públic i una important participació de la comunitat salvadorenca que va superar amb escreix l'assistència de la seva primera edició.
Durant poc més de dues hores vam tenir una una excel·lent oportunitat de conèixer la diversitat, creativitat i compromís social del cinema contemporani salvadorenc amb la projecció del documental “Quiero ser poeta. Claribel Alegria en sus propias palabras”, dirigit per Gerardo Arce i Luis Fuentes Luna, i amb la participació d’Erik Flakoll,una colpidora obra que ens acosta a la vida d’una escriptora que ocupa un lloc essencial en la literatura llatinoamericana, i una selecció dels següents curtmetratges “Un teatro para Barbero” d’Hugo Mata Parducci, “San Simón no se equivoca” de Michael Flores, “Patadas de ahogado” de Frederick Meza, “Cuerpo presente” de Horacio Flores i “Donde florece la ceiba” de Guillermo Argueta.
Tots aquests films van estrenar-se a Barcelona un cop es van presentar a l’XI edició del Festival Internacional de Cine Suchitoto (FICS).
Abans d'inciar les projeccions va tenir lloc un sentit homenatge al realitzador Luis "Lucho" Fuentes Luna director del documental “Quiero ser poeta. Claribel Alegria en sus propias palabras”, que tot just ens va abandonar fa deu dies i a qui vam voler dedicar la mostra d'enguany amb un calurós aplaudiment del públic.




Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada